Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

eEducation Albert AB, CVR-nr. 559020-9093 passer på dit privatliv. Vi er derfor forsigtige med at indsamle oplysninger, der kan være knyttet til din person (såkaldt personoplysninger). Samtidig vil vi give dig adgang til Albert og give dig mulighed for at kunne gemme dine aktiviteter, så du kan se, hvilke fremskridt du gør.


Hvilke oplysninger indsamler vi?

Ved registrering af din brugerkonto beder vi om dit telefonnummer eller e-mail. Vi indsamler ikke personnummer eller personfølsomme oplysninger.

Du har mulighed for at uploade et billede til din brugerprofil, men det er helt valgfrit. Du behøver ikke at uploade et billede i det hele taget, og hvis du vælger at uploade et billede, kan du vælge, om det er et billede, der forestiller dig eller noget andet. Men du er ansvarlig for at sikre, at du har ret til at uploade det billede, du bruger. Du har også mulighed for at indtaste dit navn, helt frivilligt, i dit alias, så vi kan give dig en mere skræddersyet brugeroplevelse.

Samtidig med at du registrerer din konto, efterlader du via vores brugergrænseflade oplysninger om betalingskort eller kreditkortoplysninger til vores betalingsformidler Stripe (Stripe, Inc.). Hvad angår disse personoplysninger, har Stripe et personoplysningsansvar over for dig som bruger.

Når du bruger vores tjeneste, gemmer vi din interaktion med Albert, herunder øvelser du har besøgt og løst. Vi gør dette for at gemme dit aktuelle fremskridt, tilpasse indholdet til sværhedsgraden, som passer bedst til dig, og for at du skal at være i stand til på et senere tidspunkt at starte tjenesten på samme sted, som du afsluttede din sidste session.


Hvordan anvender vi de personoplysninger, vi indsamler?

Vi bruger telefonnummer eller e-mail til at oprette en brugerkonto, så du kan logge ind og gemme dine aktiviteter. Vi kan også bruge de oplysninger, der genereres i brugerprofilen i samlet form, til at forbedre vores service. Vi vil også være i stand til at kontakte dig med tilbud fra os, som vi mener er af interesse for dig.

Vi bruger moderne og krypteret informationsteknologi, og vi har procedurer for at sikre fortroligheden.


Hvordan gemmer vi de personoplysninger, som vi indsamler?

Vi gemmer dine personoplysninger på en række forskellige cloud-tjenester inden og uden for EU/EØS.

Vi stræber efter kun at behandle personoplysninger inden for EU- eller EØS-området. I nogle tilfælde forekommer det, at vi selv eller vores partnere har servere placeret uden for EU eller EØS. I sådanne tilfælde indleder vi processer for at indgå en særlig personoplysningsaftale, der er skræddersyet til en behandling uden for EU eller EØS.

Uanset hvor dine personoplysninger behandles, tager vi skridt til at sikre, at dine personoplysninger ikke behandles til andre formål end det, der er aftalt.


Hvor længe gemmer vi de personoplysninger, som vi indsamler?

Vi gemmer dine personoplysninger så længe du anvender Albert og to år efter afslutningen af abonnementet. Med denne information har vi mulighed for at nå dig, der tidligere har brugt vores tjeneste, med målrettede tilbud, samt for at indhente feedback. Hvis påkrævet ved lov kan vi være forpligtet til at gemme visse oplysninger i længere tid, og vi kan også gemme oplysninger, hvis det kræves for at opfylde vores aftale med dig (i disse tilfælde er vores behandling af dine personoplysninger ikke baseret på samtykke, og følgelig er det ikke muligt at trække samtykket tilbage).

Overførsel af personoplysninger

I de tilfælde hvor vi overfører dine personoplysninger uden for EU/EØS-området, gør vi det kun under EU’s standardkontraktbestemmelser eller i tilfældet USA til en virksomhed, der er selvcertificeret iht. Privacy Shield.


Tredjepartsdata, personoplysninger

I visse tilfælde hænder det, at vi deler information med vores partnere, som yder tjenester for os, såkaldt tredjepartsdata. Dette kan inkludere tjenester som dataanalyse, markedsføringstjenester, e-mail- og lagringstjenester, support, betalingstjenester og tjenester, der bearbejder og administrerer forbrugerundersøgelser.


Dine rettigheder

Du har ret til at vide, hvilke personoplysninger vi har om dig, og hvis nogle af oplysningerne er forkerte, har du ret til at anmode om, at de bliver rettet. Du kan til enhver tid vælge at trække dit samtykke tilbage, men kun for den del af vores behandling, som er baseret på samtykke. I så fald vil vi slette din brugerkonto. Du har med de begrænsninger, der følger af gældende love, følgende rettigheder:


Du har ret til at modtage et såkaldt registerudtræk.

Vi er altid åbne og transparente, hvad angår vores behandling af dine personoplysninger, og hvis du ønsker at få en dybere indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om lige præcis dig, kan du anmode om adgang til oplysningerne.


Ret til begrænsning.

Du har ret til at anmode om, at vores behandling af dine personoplysninger begrænses.


Retten til indsigelse mod visse typer behandling.

Du har altid ret til at slippe for markedsføring og gøre indsigelse mod enhver form for behandling af personoplysninger baseret på en såkaldt afvejning af interesser.


Retten til dataportabilitet.

Hvis vores ret til at behandle dine personoplysninger er baseret på enten dit samtykke eller udførelsen af en kontrakt med dig, har du ret til at anmode om at få de oplysninger, som vedrører dig, og som du har afgivet til os, overført til en anden dataansvarlig (såkaldt dataportabilitet). En forudsætning for dataportabilitet er, at overførslen er teknisk mulig og kan automatiseres.


Retten til sletning.

Du har i nogle tilfælde ret til at få dine personoplysninger slettet, for eksempel hvis personoplysningerne ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet. Bemærk, at vi i nogle tilfælde er nødt til at gemme nogle af de oplysninger, der kræves ved lov, og derfor muligvis ikke må slette oplysningerne.


Ret til berigtigelse.

Du har ret til at få rettet urigtige personoplysninger om dig. Afhængigt af formålet med behandlingen har du også ret til at tilføje manglende personoplysninger. Hvis du ønsker at gøre brug af nogen af disse rettigheder, bedes du sende en anmodning til support@hejalbert.dk. Når du sender en sådan anmodning, skal du identificere dig ved at sende en fotokopi af enten dit kørekort, pas, ID-kort eller anden dokumentation, som bekræfter din identitet.

I tilfælde af spørgsmål om dine rettigheder bedes du kontakte os på e-mailadressen nedenfor.

Du kan også læse mere om Datatilsynets hjemmesid.


Kontakt

Hvis du har spørgsmål om vores privatlivspolitik, eller hvordan vi håndterer spørgsmål om privatlivsbeskyttelse, er du velkommen til at kontakte os på følgende e-mailadresse: support@hejalbert.dk.