Spørgsmål og svar

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål

Alle

Hvordan opretter jeg en konto?

Du opretter hurtigt og nemt en konto via vores hjemmeside. Du kan også vælge at oprette din konto direkte i appen Albert Junior (for børn mellem 3-9 år). Ved registrering i appen håndteres abonnementet af App Store eller Google Play. Vær opmærksom på, at eventuelle tilbud kan variere fra hjemmesiden til app-butikker. Vi ser frem til at hjælpe jer med matematikken!

Hvis du har registreret dig via hjemmesiden, vil du inden for kort tid få en velkomstmail på din angivne e-mailadresse. Og så er det bare at downloade appen og komme i gang med at regne!

Hvad behøver jeg for at oprette en konto?

For at blive medlem hos Albert skal du først vælge, hvilket slags medlemsskab du ønsker og derefter indtaste din e-mailadresse, kortoplysninger og eventuelt barnets telefonnummer (for at få en SMS med download-link til appen). Vi tilbyder altid en gratis prøveperiode, så du kan lære tjenesten at kende. Hvis I ikke ønsker at fortsætte, kan I let og omkostningsfrit opsige abonnementet, inden prøveperioden udløber.
Vi har selvfølgelig ingen bindingsperiode eller opsigelsesfrist. I kan opsige abonnementet, lige når I vil!

Hvordan tilføjer jeg profiler/foretager ændringer på min profil?

Under registreringen skaber du en profil for det barn, som skal anvende Albert. På denne måde kan du følge barnets udvikling og få personligt indhold og anbefalinger i fremtiden. Du skal angive barnets navn og alder.
Du kan foretage ændringer eller tilføje flere profiler under menupunktet "Administrer profil", som findes i menuen, når du logger ind på vores forældreportal (via hjemmesiden). Vær opmærksom på, at du kun kan tilføje flere profiler, hvis du har et Plus-medlemsskab. Men bare rolig, du kan nemt og enkelt opgradere dit abonnement på forældreportalen!
Hvis du har registreret dig direkte i appen, kan du for nu kun tilføje og/eller tilpasse profiler i appen. Det gør du ved at klikke på "Min profil" - "Om mig".

Jeg har glemt min adgangskode, hvordan får jeg en ny?

Du kan let gendanne din adgangskode ved at klikke på dette link. Vær opmærksom på, at du indtaster den korrekte e-mailadresse/telefonnummer uden mellemrum. Det kan ske, at gendannelsesmailen ender i spam-mappen. Tjek venligst der, hvis mailen ikke dukker op i din normale indbakke.

Dit brugernavn er den e-mailadresse/telefonnummer, du har indtastet under oprettelsen.

Hvor mange øvelser findes der i Albert Junior?

I Albert Junior, appen til børn mellem 3-9 år, findes der over 3200 øvelser. Derudover indeholder den også massevis af sjovt indhold, som for eksempel små spil, der dukker op mellem løste øvelser.

Hvornår lanceres Albert til større børn?

Vi arbejder så hurtigt vi kan på at lancere Albert til børn mellem 10-16 år i netop dit land. Lige nu kan vi ikke give en præcis udgivelsesdato, men hold jer opdaterede via vores sociale medier og hjemmeside for at få mere information!

Er Albert knyttet til læreplanen?

Ja, det stemmer! Albert er udviklet af erfarne lærere, pædagoger og forskere, som har skabt kvalitativt indhold i overensstemmelse med læreplanen. Indholdet er derefter blevet brudt ned i mindre enkeltdele for at blive mere træfsikkert og lettere for jer at skræddersy.
I Albert Junior taler vi om niveauer i stedet for klassetrin, da vi har særligt fokus på den individuelle udvikling. Men for at du som forælder kan få et indtryk af dit barns udvikling, kan vi sige, at de forskellige niveauer afspejler klassetrin 1, 2 og 3. Som altid i Albert er det barnets egne forudsætninger, der sætter standarden. Det skal være let at gå tilbage og øve sig på de grundlæggende elementer, lige så vel som at udfordre sine evner på et højere niveau.

Jeg tror, at Albert har lavet en fejl i en opgave. Hvad skal jeg gøre?

Hovsa! Det beklager vi virkelig. For at vi kan rette fejlen, har vi brug for, at du giver os lidt mere information:
- Beskriv kortfattet problemet
- Hvilken opgave gælder det? Angiv ID-nummeret som står til venstre for opgaven (hvis det gælder Albert Junior), eller send os et screen dump af opgaven.
Tak fordi du hjælper os med at blive bedre!

Hvad skal jeg gøre, hvis der er problemer med appen?

Åh, nej! Det er aldrig sjovt at høre, at der er problemer med appen. Men det er selvfølgelig sådan noget, der sker med teknologi. Vi arbejder så hurtigt, vi kan for at skabe det allerbedste produkt til dig og dit barn. Hvis du giver os så mange oplysninger som muligt, vil vi så hurtigt som muligt undersøge problemet og løse det.

Kontakt os venligst på support@hejalbert.dk med følgende oplysninger:

- En kortfattet beskrivelse af problemet.
- Modelnummer på den anvendte enhed (på Apple-produkter kan man se modelnummeret på bagsiden eller i Indstillinger under "Generelt -> Om -> Modelnummer". På Android-enheder går du ind i Indstillinger under "Om telefonen" - OBS: Dette kan variere for forskellige Android-enheder)
- Hvilket IOS-styresystem/Android-version, der senest er blevet installeret på enheden. (Kan findes i Indstillinger på enheden, samme sted for IOS/Android, hvor man fx finder modelnummer)
- Screen dump/video, hvor problemet fremgår
Det letter processen, hvis du giver os så mange oplysninger som muligt. Men hvis du ikke har alle oplysninger, er du velkommen til at kontakte os med den information, du har.
Almindelige problemer og løsninger på disse
Appen bliver ved med at loade, når jeg har logget på
Dobbelttjek, at du ikke har forældrekontrol slået til på din enhed. Hvis det er tilfældet, burde problemet blive løst ved at slå den fra.
Kun halvdelen af opgaven vises i appen
Højst sandsynligt anvender du et ældre operativsystem, der ikke understøtter appens opdateringer. Se om du kan opdatere din enhed til den nyeste version (dette gøres under Indstillinger), og prøv igen!
Jeg får en meddelelse om, at jeg skal oprette en ny bruger.
Du skal registrere en bruger, inden du logger ind via appen. Dette kan let gøres ved at at logge ind via www.hejalbert.dk og oprette en ny profil under "Administrer profiler".
Teksten i appen er for stor, og jeg kan ikke finde en knap til at fortsætte.
Højst sandsynligt har din enhed stor tekst slået til. Du kan ændre tekststørrelsen i enhedens indstillinger, så opgaverne passer til skærmen.
Mit barn har løst alle opgaverne, og nu kan vi ikke få lov til at starte igen fra begyndelsen.
Intet problem. Kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig med at nulstille din konto.
Jeg kan ikke logge ind på min konto.
Tjek om brugernavnet er skrevet korrekt uden mellemrum før/efter adressen. Dit brugernavn er den e-mailadresse, du har brugt ved registrering.

Jeg er lærer og interesseret i at gøre Albert Junior tilgængelig for mine elever på skolen. Kan jeg det?

Selvfølgelig kan du det! Du skal bare kontakte os på support@hejalbert.dk, så tager vi kontakt til dig og forsøger at gøre Albert tilgængelig for dine elever så hurtigt som muligt.

Hvor hurtige er I til at svare på support-henvendelser?

Vi har sat en maxgrænse for os selv på 48 timer inden for almindelige hverdage. Men vi vil gøre vores bedste for at imponere dig med svartiden!

Hvor meget koster det at være medlem af Albert?

Et medlemsskab hos Albert koster fra 99 kr. og op til 169 kr./måned. Hvis du har registreret dig gennem en af vores apps, så gælder App Stores/Google Plays prisoplysninger og vilkår.

Der står, at jeg kan påbegynde min gratis prøveperiode. Hvordan fungerer det?

Hvis du tilmelder dig via vores hjemmeside, bliver du altid tilbudt at prøve Albert gratis. Den gratis prøveperiode varierer afhængigt af hvilke kampagner der er aktive. Hvis du ikke vil fortsætte efter prøveperioden, skal du opsige medlemskabet inden prøveperioden slutter. Bemærk, at medlemskabet automatisk skifter til den normale pris efter prøveperioden.
Hvis du derimod tilmelder dig direkte via vores app, oprettes og administreres medlemskabet af App Store eller Google Play. Derefter gælder deres prisoplysninger og vilkår - bemærk, at disse kan afvige fra vores hjemmeside! For mere information om, hvad der gælder der, kan du læse mere i din appbutik eller i vores app

Hvordan opsiger jeg mit medlemsskab af Albert?

Vi synes selvfølgelig, at det er superærgerligt, hvis du bestemmer dig for at opsige dit medlemsskab af Albert! Men vi hjælper dig selvfølgelig med at gøre opsigelsen så nem som muligt.
Vær opmærksom på, at vores kundeservice ikke kan opsige dit medlemsskab for dig på manuel vis. Men det er virkelig superlet at gøre det selv!
Hvis du har købt abonnementet via hjemmesiden, kan du nemt opsige det under "Mine sider". Hvis du bliver opkrævet 69 DKK, har du oprettet kontoen via hjemmesiden (Albert er dyrere, hvis du opretter Premium-kontoen inde i appen via App Store eller Google Play).
Sådan gør du:

1. Gå ind på hejalbert.dk

2. Vælg "Log ind"
3. Vælg "Medlemsskab og konto"
4. Vælg "Opsig medlemsskab"
5. Angiv grunden til, at du opsiger dit medlemsskab
6. Færdig!
En bekræftelsesmail bliver sendt til din e-mailadresse, når du er færdig.
Hvis du har registreret dig direkte i en af vores apps, bliver dit abonnement administreret af App Store eller Google Play. Hvis du logger ind på vores hjemmeside, kan du let se om dit medlemsskab er oprettet via app eller hjemmeside.
Hvis abonnementet administreres af en af app-butikkerne, skal du opsige det gennem deres infrastrukturer. Følg det rette link nedenfor,og få en enkel vejledning til opsigelse i den respektive app-butik.
Har du købt via App Store?
Ved at klikke på følgende link kan du få en detaljeret beskrivelse af, hvordan du lukker din konto:
Har du købt via Google Play?
Ved at klikke på følgende link kan du få en detaljeret beskrivelse af, hvordan du lukker din konto:

Hvordan ændrer jeg medlemskab?

Hvis du har tilmeldt dig via hjemmesiden, kan du nemt opdatere dit medlemskab og for eksempel opgradere til Plus i moderportalen.
Hvis du har købt abonnementet via hjemmesiden, kan du nemt opsige det under "Mine sider". Hvis du bliver opkrævet 69 DKK, har du oprettet kontoen via hjemmesiden (Albert er dyrere, hvis du opretter Premium-kontoen inde i appen via App Store eller Google Play).

Sådan gør du:

1. Gå ind på {hejalbert.dk}
3. Vælg "Medlemskab og konto"
4. Vælg "Ændring i medlemskab" eller "Opgrader til Plus"
5. Vælg "Vælg dette medlemskab"
5. Angiv grunden til, at du opsiger dit medlemsskab
Hvis du har registreret dig direkte i en af vores apps, håndteres dit abonnement af App Store eller Google Play. Ved at logge ind på vores hjemmeside kan du nemt se, om dit medlemskab oprettes via en app eller et websted.
Hvis dit abonnement administreres af App Store eller Google Play, skal du opgradere via deres egne infrastrukturer. Følg linket til din appbutik nedenfor for nemme instruktioner.
Hvis abonnementet administreres af en af app-butikkerne, skal du opsige det gennem deres infrastrukturer. Følg det rette link nedenfor,og få en enkel vejledning til opsigelse i den respektive app-butik.
Via følgende link kan du få en detaljeret beskrivelse af, hvordan du opdaterer dit abonnement:

Ved at klikke på følgende link kan du få en detaljeret beskrivelse af, hvordan du lukker din konto:

{Apple}
Via følgende link kan du få en detaljeret beskrivelse af, hvordan du opdaterer dit abonnement:

Ved at klikke på følgende link kan du få en detaljeret beskrivelse af, hvordan du lukker din konto:

Hvad er forskellen mellem Albert Basis-, Albert- og Albert Plus-medlemsskab?

Der findes flere forskelle mellem vores medlemsskaber. For at gøre det så tydeligt som muligt har vi skrevet forskellene ned:
Albert Basis, til 69 kr./måned:
1 bruger
Albert Junior (matematik)
Månedens aktivitet via mail
Albert, til 95 kr./måned:
1 bruger
Albert Junior (matematik)
Albert Code
Detaljeret aktivitetsrapport via hjemmesiden
Albert Plus, til 109 kr./måned:
4 brugere
Albert Junior (matematik)
Albert Code
Detaljeret aktivitetsrapport via hjemmesiden
Den store forskel er altså, at man med Albert- eller Albert Plus-medlemsskab får større indblik i barnets udvikling samt adgang til alle vores produkter. Plus-medlemsskabet skiller sig desuden ud fra de andre i og med, at det tillader 4 brugere på samme konto. Selvfølgelig er Albert uanset medlemsskab en 100 % reklamefri tjeneste, uden bindings- eller opsigelsesperiode!

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Vi indsamler ingen følsomme oplysninger. Når du registrerer dig, indtaster du dine kortoplysninger, og disse håndteres på sikker vis af vores betalingssystem, Stripe, og kan ikke videreformidles. Betalingssystemet er certificeret som PCI Service Provider Level 1, hvilket er det højeste niveau af certificering inden for betalingsindustrien. Alt data er dermed krypteret og overholder EU-standarden. Derudover gemmer vi din e-mailadresse for at kunne dele relevante oplysninger med dig om dit medlemsskab, samt dit telefonnummer for at kunne sende sig SMS'en med download-link til appen.

Læs venligst vores side med privatlivspolitik for at få yderligere oplysninger herom.

Behøver jeg en værges godkendelse?

Ja, hvis du er mindreårig skal du have tilladelse af din værge til at bruge Albert. Når du godkender brugsvilkårene, går vi ud fra, at medlemsskabet er oprettet med en værges tilladelse.

Kan jeg få et overblik over mine gemte personoplysninger?

Ja, selvfølgelig kan du det. Skriv en mail til support@hejalbert.dk, så laver vi et udtræk og sender det til dig. Vær opmærksom på, at ventetiden på udtræk af gemte personoplysninger kan være på op til 30 dage.

Kan jeg få slettet mine gemte personoplysninger?

Ja, selvfølgelig kan du det. Skriv en mail til support@hejalbert.dk, så sletter vi alle dine personlige oplysninger. OBS! Vær opmærksom på, at det indebærer, at din konto lukkes.

Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har spørgsmål til appen eller til indholdet i appen?

Hvis du har spørgsmål til appen, er du velkommen til at kontakte os på support@hejalbert.dk. Hvis du har spørgsmål til dit medlemsskab, finder du alle relevante oplysninger ved at logge ind på forældreportalen via vores hjemmeside.